sâmbătă, 26 ianuarie 2013

O tarta si un tort

Saptamana aceasta am fost plina de energie. Demult nu am mai avut o saptamana atat de plina si vesela in acelasi timp. Cu vremea aceasta, cu zapada din belsug, cum sa nu ti se umple sufletul de lumina si soare.

Printre altele, marti mi s-a facut pofta de o tarta. Cu ce sa fie oare? Cu ciuperci si brocolli. Pe langa asta, am vrut si sa ma indulcesc putin, si am facut cel mai simplu tort, tortul de ciocolata. Acesta este primul tort pe care l-am facut in incercarile mele de a face praji sanatoase si bune.

In continuare, sa vedem cu ce se mananca. Aaaa, cu ce se prepara :)

Tarta cu brocolli si ciuperci - tarta a fost inspirata din aceasta reteta

tarta cu brocolli si ciuperci
Ingrediente:
  • 250g faina (alba si integrala)
  • 140g unt
  • putina apa, sare
  • 300g ciuperci
  • 1 brocolli
  • 1 ou
  • 3 linguri branza de burduf
  • 1 ceapa alba
  • putin unt
  • condimente (turmeric, busuioc, piper, sare)
felii de tarta

Mod de preparare:
Intai am facut aluatul: am amestecat faina cu untul si sarea pana am obtinut un aluat faramicios. Am adaugat apoi si putina apa, pentru a obtine un aluat bine legat. Am dat la frigider 10 minute.
Pentru compozitie, intai am oparit brocolli (5 minute). Apoi am calit ciupercile cu ceapa si brocolli in putinul unt (sau ulei).

Intre timp am nivelat aluatul cu sucitorul si l-am asezat in tava de tarta. L-am intepat cu furculita si am dat la cuptor 10-15 minute (pana am pregatit compozitia).

Cat timp se caleau legumele, am batut un ou singur singurel, si am adaugat branza de burduf. Am obtinut o crema pe care am adaugat-o peste legumele calite. Am condimentat cu piper, sare, turmeric (un condiment galben, foarte placut in combinatie cu conopida sau brocolli) si busuioc. Am adaugat peste aluatul rumenit putin, si am dat apoi din nou la cuptor pentru inca 30-40 de minute. Mniemi!

Tort de ciocolata cu capsuni

tort de ciocolata cu capsuni
Blat:
  • 3 cani nuca
  • 2/3 cani cacao
  • 1 cana curmale
  • 1 vf de cutit de sare
Crema:
  • 1 avocado
  • 1/3 cana curmale
  • miere (dupa gust)
  • 1/3 cana cacao
Umplutura:
  • capsuni
Pentru blat, se maruntesc toate ingredientele bine-bine in robot. Compozitia se imparte in doua si se da la frigider. Pentru crema, punem ingredientele in blender si amestecam pana totul devine o pasta. Adaugam mai multa sau mai putina miere, dupa gust. Mie imi place ciocolata amaruie, deci nu am facut tortul foarte dulce.

Cand asamblam tortul, punem o parte din blat, il nivelam in tava, apoi adaugam jumatate din crema. Peste crema adaugam capsunile (care au fost dezghetate in prealabil); cu cat mai multe cu atat mai bine :). Apoi punem cealalta parte de blat, si deasupra restul de crema. Nivelam frumos si ornam dupa imaginatia noastra cea frumoasa.

La sfarsit, dam tortul la rece, si asteptam putin sa se intrepatrunda aromele. Apoi, ne inghesuim care pe care sa manance mai mult :). Cu masura totusi, ca e consistent si buuuun.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu